Ga naar inhoud

Ra, Ra, wat is dit?


JosK

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag bemerkt dat de zzz (1.9i) bij stationair draaien een rammelend geluid maakt, wat naar mijn gevoel steeds erger wordt.

Gisteren heb ik dit niet bemerkt.

Alles nagekeken, maar kan niets, zover als ikzelf kan beoordelen, ontdekken.

Motor blijft gewoon op temp. Olie zit er genoeg in. Geen waarschuwingslampjes. Airco uit of aan maakt geen verschil.

Auto heeft bij dealer 7000km geleden een grote beurt gehad.

Heeft iemand een idee?? :blink:

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

vanos

vraag t ruud maar eens

of ffe zoeken op t forum

Geplaatst:
vanos

vraag t ruud maar eens

1.9 heeft toch geen vanos...alleen 6 cylinders of vergis ik me nou :blink:

Spanner distributieketting ?

Groeten

Ad

Geplaatst:

Volgens mij is het de EGR klep bij het inlaatspruitstuk, deze zorgt voor de juiste emissiewaarden (uitstoot)

Is te horen tijdens het stationair draaien.

Neem kontakt op met RuudKapje, hij weet het te fiksen. :blink:

Zal daarna niet meer zo stinken en je hebt een gunstiger verbruik.

Iedereen blij.

Geplaatst:
Volgens mij is het de EGR klep bij het inlaatspruitstuk, deze zorgt voor de juiste emissiewaarden (uitstoot)

Is te horen tijdens het stationair draaien.

Neem kontakt op met RuudKapje, hij weet het te fiksen. :blink:

Zal daarna niet meer zo stinken en je hebt een gunstiger verbruik.

Iedereen blij.

Wat is het adres van Ruudkapje?

Overigens bedankt; ben benieuwd.

Geplaatst:
Volgens mij is het de EGR klep bij het inlaatspruitstuk, deze zorgt voor de juiste emissiewaarden (uitstoot)

Is te horen tijdens het stationair draaien.

Neem kontakt op met RuudKapje, hij weet het te fiksen. :blink:

Zal daarna niet meer zo stinken en je hebt een gunstiger verbruik.

Iedereen blij.

Overigens kan dit schade veroorzaken als je nog blijft rijden?

Geplaatst:
Wat is het adres van Ruudkapje?

Overigens bedankt; ben benieuwd.

Google op van Vuuren auto's te Reeuwijk, dan kom je uit op de Pascalstraat 9a te Reeuwijk.

Als je gaat, ontbijt dan eerst stevig, want de koffie wordt aan de lopende band geserveerd.

Geef hem een knuffel van me.

Geplaatst:

1.9? zijn het de klepstoters niet als die koud is en een tijdje heeft stil gestaan hoor je een tik,rammel.

De stoters kosten de hooft prijs niet.

Gr.

Geplaatst:

Bij mij was het de waterpomp die ik nog niet zo lang terug vervangen had. Je hoort de "rammel" vooral bij stationer draaien.

Ik rij zelf ook in een 1.9.

Als je de poelie van de waterpomp vastpakt en je voelt dan speling dan is de waterpomp waarschijnlijk de boosdoener.

Succes met het zoeken.

Groeten.

Geplaatst:
1.9? zijn het de klepstoters niet als die koud is en een tijdje heeft stil gestaan hoor je een tik,rammel.

De stoters kosten de hooft prijs niet.

Gr.

Hij doet het ook als de motor warm gedraaid is.

Geplaatst:
Bij mij was het de waterpomp die ik nog niet zo lang terug vervangen had. Je hoort de "rammel" vooral bij stationer draaien.

Ik rij zelf ook in een 1.9.

Als je de poelie van de waterpomp vastpakt en je voelt dan speling dan is de waterpomp waarschijnlijk de boosdoener.

Succes met het zoeken.

Groeten.

Ga morgen eens zoeken en ik laat wat weten wat het geworden is.

Geplaatst:

Ben vandaag bij de dealer geweest voor het (tractor-geluid) probleem.

And what's happend...... Bij de dealer is er niets meer te bekennen van het rammelend geluid.

Worden zzz bang voor dealers??? :schater:

Ik wacht af of het geluid terugkomt en dan bericht ik verder.

Geplaatst:

Zelfde effect als wanneer je naar de tandarts gaat :schater:

  • 4 weken later...
Geplaatst:

Ha, het geluid is terug van weg geweest. :newblush:

Het blijkt inderdaad de waterpomp te zijn, want er is ook lekkage geconstateerd.

Reparatiekosten (bij BMW-dealer i.v.m. occasion-garantie) voor waterpomp en thermostaat totaal 400 euro's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.