Ga naar inhoud

Info gevraagd


Gast Hans

Aanbevolen berichten

LS,

Een vriend van mij zit erover te denken om een auto aan te schaffen in Duitsland en dan in te voeren. Nu zijn bij ons een aantal vragen ontstaan en aangezien er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoop ik dat zij kunnen helpen.

*Hoe werkt het qua kenteken en verzekering in de periode tussen aanschaf in Duitsland en keuring bij RDW?

*Dien je te transporteren op een trailer of zijn er andere mogelijkheden?

*Met welke overige zaken dient rekening te worden gehouden?

Ik hoop dat er mensen zijn die hier een reactie op kunnen/willen geven.

Uiteraard zijn overige tips ook van harte welkom.

Alvast bedankt,

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Gast_pierrez101

Er zijn een aantal mogelijkheden:

1) Met (duitse)garage platen (zgn rote nummer) naar Nederland rijden => mag je formeel Nederland niet mee inrijden!

2) Eendagskenteken aanvragen bij het Strassenverkehrsamt in de plaats van aankoop of ergens anders in Duitsland, je moet de auto en de papieren meenemen en laten zien. => Formeel mag je hier in Nederland weer niet mee rijden maar dit zal denk ik niet veel problemen opleveren

3) Op het kenteken van de Duitser terugrijden indien de auto nog aangemeld is, hij is dan nog verzekerd, het is dan toch slim om ook je eigen verzekering in te schakelen. => Formeel mag je als Nederlander niet in een auto met buitenlands kenteken rijden!!

4) Exportkenteken aanvragen bij het Strassenverkehrsamt de tijd dat dit kan varieert vanaf 1 week tot een heel jaar en varieert per Bundesland, (vanaf 3 maanden ben je in Duitsland wegenbelasting verschuldigd), hierbij moet je dan eerst een exportverzekering afsluiten, veelal is dit binnen het Strassenverkehrsamt mogelijk.

Formeel mag je in Nederland hier niet mee rijden maar volgens mij weet alleen de Douane dat, als ze je aanhouden kun je in het ergste geval een boete krijgen ter hoogte van het BPM bedrag!!

Ergo: Ons apenland is nog niet ingesteld op één Europa en geheel formeel gezien moet je de auto vanaf de grens op een trailer zetten en tot de keuring in de garage. :blink: Ikzelf pak altijd een exportkenteken om de wachttijd te overbruggen en ik zie ze hier bij ons in de buurt hier ook veel mee rondrijden dit tot ergernis van de Douane.

Let altijd op de fahrzeugbrief en bij auto´s vanaf 1995 op de EWG-bescheinigung ook wel CVOO genoemd, deze beide heb je nodig bij de keuring en de invoer! Op de fahrzeugbrief zie je dan meteen hoeveel eigenaren de auto heeft gehad!! Voor de rest is het hetzelfde als in Nederland letten op onderhoudsboekjes, schades enz.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.