Ga naar inhoud

Spiegel voetjes


Aanbevolen berichten

Hé Erwin,

Als ik het zo van je hoor, dat de spiegels nog gewoon ingeklapt kunnen worden, denk ik ook inderdaad dat het binnenwerk nog goed is.

Heb je ze al aan de binnen zijde bekeken ?, na demontage denk ik goed schoon maken en ik het vet zetten, dan heb je genoeg aan alleen nieuwe voetjes.

succes :thumbsup:

P.s. Bij mij konden de spiegels dus absoluut niet worden ingeklapt, en na demontage bleek dat ze dus verroest waren en dus moesten ze wel vernieuwd worden.

Link naar reactie

bij mijn spiegels is het inklappen absoluut geen probleem, gaat heel soepel. maar ik dacht terwijl ze dan toch open moeten, misschien maar volledig vernieuwen. blijkbaar zijn de lolly's en veren, enz. voor de Z3M niet in stock bij Udo of kan hij die niet krijgen, ik weet het niet. bij jou kon dat wel en eerst dacht ik dat het ook de M spiegels waren bij jou. heb ondertussen laten weten aan Udo dat ik enkel de voetjes en de rvs bouten zou willen opgestuurd krijgen en volgens zijn prijslijst zou dit in totaal op een 75 euro zonder transportkosten komen. de montage zal ik zelf doen, dan moet ik mijn spiegels niet missen voor een week of zo. komt allemaal goed :thumbsup: , bedankt voor de reactie, grtz, erwin.

Link naar reactie

Geef aan Udo dan wel goed door dat de voetjes in de (goede) kleur gespoten moeten zijn, want volgens mij verkoopt hij ze ook ongespoten of je moet ze zelf nog willen spuiten in de kleur.

:thumbsup:

Link naar reactie

spiegelvoetjes zijn op komst. 87 euro incl 4 rvs bouten. de bus en veer zijn niet dezelfde als de niet M spiegels en daarmee kon hij deze niet bijleveren. Udo zei dat aangezien mijn spiegels vlotjes wegklappen ik normaal geen problemen mag hebben om de nieuwe voetjes te monteren. hopelijk is het model hetzelfde en het spuitwerk strak, ik laat het iig weten. iemand ervaring met M spiegels demonteren en het elektrisch gedeelte loskoppelen van de motor? kwestie om niet het deurpaneel eruit te moeten halen. las dat dit mogelijk is van de niet M spiegel. thanks, erwin.

Link naar reactie

Hoi Erwin,

Kijk even op de site van Ad, daar staat een How to do, kijk wel uit met het verwijderen van de spiegels, als je het probeert te doen met je vingers er achter heb je kans dat de spiegel knapt, het beste is om met een lange dunne schroevendraaier de klipjes waarmee de spiegel vast zit los te wippen.

Succes :hypocritesmiley:

P.s. ja je hoeft de binnen bekleding niet los te halen, als het de zelfde voetjes zijn als de niet :thumbup: spiegels hoef je alleen de twee imbus bouten los te draaien.

Link naar reactie

heb net de spiegelvoetjes ontvangen en zien er goed uit, ook lakwerk is aardig gedaan, zal iets voor het weekend worden. als ik de spiegel en de stuurmotor om de spiegel te bewegen los maak, krijg ik dan makkelijk het kabeltje los, zodat het voetje er van tussen kan?

hopelijk zit er niet te veel spanning op de veer zodat ik alles terug inéén krijg, zal een prutswerkje zijn denk ik :thumbup:

Link naar reactie

Hoi Erwin,

De kabeltje wijzen zich zelf, ze zijn voorzien van kleine kabelschoentjes, op de stelmotor van de spiegel staat in hele kleine bewoordingen de kleur van de aansluitingen weergegeven, ga wel voorzichtig te werk.

Let wel op, omdat er op de verwarming van de spiegels constant spanning staat als het contact aan staat, is het verstandig op de contacten goed te beschermen (b.v. aftapen) om te voorkomen dat er contact ontstaat met andere delen en zo kortsluiting kan ontstaan.

Succes :thumbup:

Link naar reactie

kon het niet laten en ben toch begonnen met demonteren. de kabeltjes die in de motor gaan zouden er dan toch moeten uit kunnen lees ik, die zitten dan zeer goed vast bij mij, ik ben bang dat ik de kabel uit het schoentje zal trekken. maar de kabeltjes die naar het spiegelglas lopen voor de verwarming zitten in dezelfde schoentjes, moet ik die dan loskoppelen aan het spiegelglas zelf? ze lijken wel vast gesoldeerd op het spiegelglas aan de contacten of zie ik dat mis en schuiven de klemmen er toch af?

Link naar reactie

hallo, na een nachtje slapen en een dagje uit werken terug aan de spiegels begonnen. de assen zitten redelijk vast in de voetjes. heb nu de rechterspiegel terug op de wagen staan. de rechteras kwam redelijk vlot los, de borgring terug plaatsen op de veer ging moeizaam maar met behulp van bus en spanschroef kreeg ik de borgring toch over de as. nu nog motor en spiegelglas terug plaatsen en rechterkant is klaar. voorlopig krijg ik de linkeras niet los, als dit lukt weet ik dat de rest ook zal lukken. ik leef op hoop. nogmaals bedankt voor de tips. zal nog wat foto's plaatsen als ik volledig klaar ben. tot later.

Link naar reactie

heb niet opgegeven en heb met een rubberen hamer de linkeras wat tikken gegeven. wou niet lossen, dan maar een houten hamer genomen en na een paar tikken zag ik dat het goed kwam. éénmaal de as los was kon ik de linkerkant afwerken. ben tevreden over het resultaat :rolleyes: . foto's volgen nog :thumbup: . had al een donkerbruin voorgevoel dat dit niet van een leien dakje zou lopen, maar eind goed, al goed!

Link naar reactie
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.