Ga naar inhoud

Spiegel voetjes


Aanbevolen berichten

Nee, op zich is het niet moeilijk, maar vooral met de spiegels verwijderen moet je heel voorzichtig zijn, probeer het niet met je vingers de spiegels er uit te trekken, dan breken ze zeker.

Het beste is om met een lange dunne schroevendraaier er achterlangs de bevestiging los te wringen.

Link naar reactie

Vanavond ben ik begonnen met het demonteren van de spiegels. Dankzij de duidelijke howto's ben ik nu aangeland bij de het verwijderen van de inbusboutjes die de spiegels vastzetten op de deur. En daar loop ik vast. Letterlijk. Er is geen beweging te krijgen in de inbusboutjes en ik ben bang dat, als ik veel kracht zet, de boutjes van binnen rond worden en ik geen grip meer heb. Ik heb ze nu ingespoten met WD40 (geen cola, of kruipolie in de buurt) en wil ze een nachtje laten staan. Het is nu toch te donker. Als er iemand nog een andere tip heeft dan hoor ik die graag.

Link naar reactie

Als je ze morgen nog niet gewoon los kunt draaien, probeer het met een schok effect, met b.v. een slag schroevendraaier, of eerst proberen of je de schroeven een klein slagje vast kunt draaien, dit wil ook wel eens helpen.

Succes

Gr,

Theo

Link naar reactie

Nou, de nieuwe spiegels zitten er op hoor. Het is een fluitje van een cent. Tenminste....., als de inbusboutjes loskomen. Bij mij bleef er eentje zitten. En dan ben je er dus een hele middag zoet mee. Althans... types zoals ik. De prut is nu van de deuren af, de sokkels hebben geen butsen en deuken meer en nu blijven de deuren ook voortaan schoon. Over 3 weken komt de nieuwe kap er op en dan durf ik eindelijk foto's te gaan maken/plaatsen.

Iedereen bedankt voor de tips weer!

  • Like 1
Link naar reactie

Algemene foto's wel. Niet van specifieke veranderingen helaas. Ik heb mijn auto overgenomen van een forumgenoot die erg goed kan fotograferen. Die foto's evenaren wordt al een hele kunst. Laat staan dat mijn foto's recht gaan doen aan de betere staat waarin de auto zich nu bevindt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wij hebben laatst volledig nieuwe spiegels laten monteren, alleen de voetjes werd ons afgeraden. Helaas hebben we nu spiegels die niet goed op de voetjes aansluiten, ze zaten ook niet vast en ze hebben nu als noodoplossing plaatjes tussen de voetjes en de spiegel gezet. Ziet er niet echt goed uit dus we zijn niet echt blij. Heeft iemand een goede tip? Het is toch niet zo dat er bij nieuwe spiegels meer ruimte tussen voetje en spiegel zit?

Hoop snel iets van jullie te horen

JWT

Link naar reactie

Bij wie heb de spiegels weg en zijn het originele spiegels, als het originele spiegels zijn moet het altijd passen.

Ook de spiegel voetjes bij Udo weg passen perfect en de spiegels kunnen dan ook gewoon ingeklapt worden

Link naar reactie
Ik vind het vooral ook zo opvallend bij de spiegels van Udo dat ze niet alleen precies passen maar dat de kleur echt 100 procent overeenkomt. Mijn auto is inmiddels 14 jaar oud......

Kan het alleen maar onderschrijven :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bij wie heb de spiegels weg en zijn het originele spiegels, als het originele spiegels zijn moet het altijd passen.

Ook de spiegel voetjes bij Udo weg passen perfect en de spiegels kunnen dan ook gewoon ingeklapt worden

Komen bij de dealer vandaan, van Poelgeest Amstelveen. Ze hebben een nieuwe besteld om me te overtuigen en ook bij deze zit er meer ruimte tussen spiegel en voetje.

Mijn oude spiegels meegenomen en denk er nu over bij jullie deze aan te laten passen. Onze Z3 15 jaar oud, eerste lichting met M-onderstel, nog steeds een topper!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hallo, ga ook mijn M spiegels moeten aanpakken, kan iemand mij zeggen hoe ik de kunstsof voetjes in cosmoszwart + de volledige revisie van de lolly+ rvs bouten kan bestellen bij udo. ik heb hem een mailtje gestuurd in het engels, maar nog geen reactie gekregen. mijn duits is beneden alle peil :newblush: . iemand een idee qua prijs of is dit de set die 200 euro kost?

Link naar reactie

Ik heb de spiegelvoetjes, bouten,veer (RVS) compleet laten vervangen door Udo, de kosten waren €130,-, Ik heb de complete spiegels gewoon naar hem toegestuurd en compleet gereviseerd weer retour gekregen, als je hem een mail stuurt dan neemt hij wel contact met je op.

Succes :kisstogether:

Link naar reactie

heb ondertussen een mailtje doorgekregen van Udo. hij schrijft het volgende:

Hallo Erwin

I can you repair the M Mirror I dont have the Inside from the M-Mirror!

When you send me your Mirrors i can repair and make a Plasic Socket in cosmosschwarz on the mirror!

The Price for one Side 120 Euro with a new Plastic Socket in Cosmosschwarz

The Time for repair 4-5 Days

als ik het goed begrijp kan hij enkel de voetjes vernieuwen maar niet de lolly met veer alles erop en eraan, hetgeen ik eigenlijk wel wil doen zodat ze 100 procent in orde zijn. staat in ieder geval nieuw op zijn site op foto, nieuw voetje+ nieuwe lolly en veer, ect.

ik heb terug gemaild dat ik ze zelf zou demonteren en monteren en dat ik van hem gewoon de nieuwe voetjes in kleur met lolly erop zou ontvangen. hoeveel mij dat zou kosten is mij niet duidelijk op dit moment, kan iemand duidelijkheid scheppen in dit alles?

thanks, erwin.

Link naar reactie

aan de andere kant klappen mijn spiegels nog perfect naar binnen aan beide zijden, dus is het misschien iets te voorbarig om de volledige spiegel te reviseren, misschien toch gewoon de voetjes bestellen en rvs boutjes om de spiegels op de deur te monteren. de rest zou in principe nog in goede staat moeten zijn want ze klappen echt vlot naar binnen. :thumbsup:

Link naar reactie
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.