Ga naar inhoud

Topsnelheid


Gast Hans

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hans,

Ik heb de wagen (met begrenzer) al meer dan eens op 260 km/h (op de teller) gereden. Gebaseerd van wat informatie op internet, denk ik dat de top zonder begrenzer toch wel zo'n 270 km/u moet zijn (echte km's). :(

Wat voor auto rij jij ?

Link naar reactie

Hans,

Nog wat Duitse info;

Die Z3 M läuft bei 7100 u/min und tacho 265 in die abregelung ... der rote bereich ist bei 7600 was ungefähr 280 km/h sein müssten (tacho ende)... so hart wie der in die abregelung läuft ist auch noch genug kraft da ;-) ...

:(

Link naar reactie

Ivo,

Ik rij ook een M coupe (denk aan de posts op bmwz3club.nl :( ) en heb die van mij op de teller tot 270 gekregen. Daarom was ik ook benieuwd wat de auto zo doen zonder begrenzer en in "echte" kilometers.

Geniet je nog een beetje van de auto?

Hans

Link naar reactie
Ivo,

Ik rij ook een M coupe (denk aan de posts op bmwz3club.nl ;) ) en heb die van mij op de teller tot 270 gekregen. Daarom was ik ook benieuwd wat de auto zo doen zonder begrenzer en in "echte" kilometers.

Geniet je nog een beetje van de auto?

Hans

Hans,

Oh ja.... :(

Dit weekend weer een lekker stukje door Belgie en Zeeland gereden ... maar wat gaat die benzinemeter hard zeg :( ik stond bijna zonder :o

Ook nog even geruild met een vriend die een Smart Roadster heeft, ook een leuk ding en wat rijdt dat vlot :D

"Helaas" rijd ik door de week met een gechipte Alfa 147 JTD leasebak. Wel een fijne auto hoor: zelfde koppel als de M :P ;)

Ik ben nog op zoek naar wat leuke accessoires, zoals chromen deurgrepen enzo. Hoe denk jij daarover?

Link naar reactie

Ivo, gewoon postitief blijven denken: Die benzinemeter gaat hard omdat het maar een klein tankje is :(

Voor wat betreft allerhande acc.: Ik ben van plan hem gewoon origineel te houden zonder teveel chroom ed. In mijn ogen blijft hij dan het mooiste!

De enige extra die ik niet af-fabriek heb is een navigatiesysteem en carkit.

Link naar reactie

:( tja of helemaal origineel, of meer chroom.... ik ben nog in de verkennende fase :o

Het is niet te geloven: het enige wat er in mijn Coupe zit is een navigatiesysteem en een carkit. Zat er in toen ik hem kocht ;)

Jij had toch ook Estoril?

Link naar reactie

Pfff, Da's wat mij betreft hard zat :(

Volgens een monteur bij de dealer schijnt er wel een ander truukje voor te zijn: helemaal doorhalen in de op 1 na hoogste versnelling en daarna eventueel opschakelen.

Dan schijnt hij door zijn begrenzer heen te gaan.

Volgens hem werkt dit bij alle handgeschakelde, begrensde BMW's.

Dit heb ik alleen nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of het echt klopt.

Link naar reactie
Pfff, Da's wat mij betreft hard zat ;)

Volgens een monteur bij de dealer schijnt er wel een ander truukje voor te zijn: helemaal doorhalen in de op 1 na hoogste versnelling en daarna eventueel opschakelen.

Dan schijnt hij door zijn begrenzer heen te gaan.

Volgens hem werkt dit bij alle handgeschakelde, begrensde BMW's.

Dit heb ik alleen nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of het echt klopt.

hmm, heb hem wel eens doorgehaald in 2, tot aan 7500 toeren ... :(

maar dat moet ik dus eens proberen in 4 :o

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hoi Ivo,

Hoe hard gaat het nou echt met die tank? Ik twijfel tussen een 1.9 en een 2.8. Ik wil een 2.8 (ik heb het verschil gevoeld en gezien dus daarover geen twijfel!), maar als je echt blijft tanken dan vraag ik me af of ik er niet verstandiger aan doe om die 1.9 te nemen. Ik rij nu een 2.0 citroen en dat vind ik tanktechnisch prima. Maar ik vraag me dus af hoe hard het gaat met een nog grotere motor. Ze zeggen altijd dat het aan je rijgedrag ligt, maar bij jou proef ik dat de bodem toch wel rap in zicht komt iedere keer?

Link naar reactie
Hoi Ivo,

Hoe hard gaat het nou echt met die tank? Ik twijfel tussen een 1.9 en een 2.8. Ik wil een 2.8 (ik heb het verschil gevoeld en gezien dus daarover geen twijfel!), maar als je echt blijft tanken dan vraag ik me af of ik er niet verstandiger aan doe om die 1.9 te nemen. Ik rij nu een 2.0 citroen en dat vind ik tanktechnisch prima. Maar ik vraag me dus af hoe hard het gaat met een nog grotere motor. Ze zeggen altijd dat het aan je rijgedrag ligt, maar bij jou proef ik dat de bodem toch wel rap in zicht komt iedere keer?

Ik denk dat een 2.8 (6 cyl.) altijd een beter keuze is wat betreft rijgenot. :D

Als je echter dagelijks veel km's wilt rijden en geen zin hebt in veel benzinekosten, tja ... :blink:

Ikzelf (vriendin dan eigenlijk... :notok: ) rij 1:9 met de 3.2 M. Dat is een goed gemiddeld gecombineerd verbruik. En met een 50 litertankje met eigenwijze benzinemeter sta je dus vaak bij de pomp.

2.8 kan echter goed op RON 95 rijden ^_^ ?

Link naar reactie
  • 1 maand later...
"Helaas" rijd ik door de week met een gechipte Alfa 147 JTD leasebak. 

Wat nou "Helaas"?

qua topsnelheid helaas Hans, verder eigenlijk alleen maar OK, zo'n leasebak en zeker zo'n Alfa :P

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hoe hard gaat het nou echt met die tank? Ik twijfel tussen een 1.9 en een 2.8. Ik wil een 2.8 (ik heb het verschil gevoeld en gezien dus daarover geen twijfel!), maar als je echt blijft tanken dan vraag ik me af of ik er niet verstandiger aan doe om die 1.9 te nemen.

Blijven tanken? Een Z3 1.9 is Zeker een lekkere auto maar de 2.8 rijdt toch veel en veel prettiger. Het Zijn toch autotjes voor je pleZier? Dan mag het toch ook wat kosten he?

En ik zou hem/haar Zeker niet op ron 95 rijden. Staat ook in de "Betriebsanleitung":

Kraftstoffqualität:

"Super plus bleifrei [98 ROZ],

Tanken sie vorZugsweise dieses benZin, um die nennwerte für fahrleistungen und benZinverbrauch Zü erfüllen".

Er staat dus ook in dat je ron 95 kunt tanken en zelfs ron 91,

maar vooral dat laatste zou men alleen bij uitZondering tanken.

Maar, bij de 1.9 uitvoering staat:

"Um die leistungsabgabe Zu steigern und den benZin verbrauch Zu senken: Super plus 98".

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Autovisie kreeg hem in een test uit 1998 ook op 270 op de teller, zij dachten toen al dat dat meer was dan 250 echte kilometers, die begrenzer kwam er dus wat later in!! -_-

ik zeg: scan in dat stuk :blink:

Link naar reactie

Frank,

Heb zelf een 2.8 en geen moment spijt. Qua verbruik valt alles reuze mee 1:11 is makkelijk haalbaar als je af en toe eens uithaalt. Bij een zware voet moet je tellen op 1:6. Het cruisen ;) in een 2.8 met z'n koppel en uitlaat is gweldig.

Voor mij van z'n leven geen 1.X!! :blink:

groeten, Jos (zie leden en hun Z's -_- )

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast wjw/M roadster

'k heb ooit op de terugweg van de Ring downhill op de A1 achter een Porsche 991C2 285 km/h op het GPS van mijn naviagtie systeem gehaald.

Dat alles in een standaard M-roadster.

Geen tijd/aandacht gehad voor de toerenteller. Tegen die tijd heb je je handen vol aan de auto.

Link naar reactie
'k heb ooit op de terugweg van de Ring downhill op de A1 achter een Porsche 991C2 285 km/h op het GPS van mijn naviagtie systeem gehaald.

Dat alles in een standaard M-roadster.

Geen tijd/aandacht gehad voor de toerenteller. Tegen die tijd heb je je handen vol aan de auto.

Moet wel in het rood staan dan, zou ik zeggen :o

Welkom hier, trouwens. Via Gummen.org hier, denk ik B)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

een vriend van mij heeft een A8 en wat betreft de begrenzer klopt,hij schakelt bij 240 terug trapt hem naar 260 en schakelt weer door naar de 280 op de teller.

dus ik neem aan dat dat bij bmw ook zo gaat.

Link naar reactie

ik wil een z3m coupe kopen,maar er is in nederland zo weinig aanbod en dan vaak

ook nog fancy prijzen.

In Duitsland is volop aanbod maar hoe moet je dat precies doen en zou een duitse later moeilijker te verkopen zijn? :fez:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.