Ga naar inhoud

elektro chroom ///M spiegel inbouwen


pierrez101

Aanbevolen berichten

1) Bestaande spiegel uitbouwen door de spiegel 45 graden naar rechts te draaien (zie plaatje)

2) Stekker loshalen

3) Als je afstandbediening hebt moet je deze eerst uitbouwen uit je oude spiegel want de elekto chroom variant met chromen spiegelrand heeft deze niet.

4) De kabeltjes uit de stekker (evt. met een priemetje) van de afstandbediening halen anders kun je deze niet verwijderen (ff de nummertjes en de kleurtjes opschrijven)

5) In de nieuwe spiegel plek maken voor de afstandbediening door wat plastic weg te snijden

6) Kabeltjes in de nieuwe stekker vastklikken

7) Gele en bruine kabel van het verblindingsmechanisme met kabeldieven bijpluggen bij geel en bruin van de afstandbediening.

8) Spiegel weer in elkaar zetten en monteren

9) Afstandbediening van alle sleutels opnieuw initialiseren

TIP: Vooral tijd nemen en rustig te werk gaan B)

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En even tussendoor een forummember ontmoeten en koffie drinken..... B)

Het is je dus toch nog gelukt? Zag er spannend uit al die onderdelen.

Maar dat initialiseren, hoe gaat dat in Zijn werk?

Link naar reactie

Yep, hoop dat de koffie gesmaakt heeft :(

Initialiseren staat als het goed is in je boekje.

1) Sleutel in stand 1 draaien, binnen 10 seconden weer uit.

2) de open knop van je afstandbediening indrukken en houden

3) tegelijk drie keer de sluiten knop drukken en daarna los laten

Alle andere sleutels moeten binnen 30 sec. erna ook geinitialiseerd worden dmv stap 2 en 3.

groet,

Pierre

PS Hoop dat ik het zo uit mijn hoofd goed opgesomd heb :D B)

Link naar reactie

Blijft mooi dat interieur, is de kleur van Imolarood in het echt ook zo rood als op de foto heb in mijn zoektocht Taninrood interieur op de foto altijd mooi gevonden maar bij het live bekijken knapte ik toch op de kleur af was in het echt "bruiner"dan op een foto.Maar ik wacht geduldig af tot de 31ste. B)

Groet, :)

Link naar reactie

Ik kan dus even bevestigen dat de kleur van pierre's interieur in het echt vele malen mooier is. Een stuk donkerder althans.

Hier nog even de inbouw van mijn nieuwe aanwinst:

binnen.jpg

buiten.jpg

Het enigste probleem was, dat het zenderhuisje niet in de m-spiegel pastte. Dus een hoekje van de printplaat moeten afdremelen :o :D , en wat plastic in de spiegel weggeknipt.

Pierre bedankt. En van de matten moet ik helaas afzien. Zijn me toch iets te prijzig, kan nu een velours setje krijgen voor circa €30,-

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ff een update:

Die elektrochroom spiegel werkt SUUUUPER. In deze donkere dagen voor kerst heb je in onze lage auto's veel last van achterblijvers (er rijden niet veel auto's vóór de ///M :D ) die je verblinden. De spiegel doet zijn werk perfect, geen verblinding, hij kleurt mooi bij en dimt zo de koplampen van de achterblijvers B) :m:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Valt wel mee, alleen wat engelengeduld en het juiste gereedschap. Ook hier geld: give us the tools and we will finish the job :D

Pff doe hier veel te veel ideeën op.. Eerst een sportuitlaat, armsteun is onderweg, binnekort navraag doen in de garage over de buitenspiegel & nu zie ik dit weer.. :D

Waar heb je het gehaald? Zie niet direct een link staan :lol:

Link naar reactie
Gewoon bij BMW bestellen, heb hier ook nog wel ergens het bestelnummer gepost.

:D :D Was alleen vrij prijzig rond de 300 euro, maar dan heb je ook wat B) B)

Mja, wel nogal duur... Maar nu met feestdagen in aankomst... B)

Leuke tip weeral, wel gevaarlijk dit forum voor de portemonee :lol:

Link naar reactie
Was alleen vrij prijzig rond de 300 euro, maar dan heb je ook wat

Oeioeioei........Schatje ? Zal ik de

afwasdoeendehonduitlatenramenlappenkidsinbedstoppenstrijkenbijpaenmaopbeZoekhetgrasmaaienbroodbakkenjouwnnagelsmanicurenschilderenboodschappenhalengrasmaaienetcetcetcetc :lol:

Link naar reactie

Was alleen vrij prijzig rond de 300 euro, maar dan heb je ook wat

Oeioeioei........Schatje ? Zal ik de

afwasdoeendehonduitlatenramenlappenkidsinbedstoppenstrijkenbijpaenmaopbeZoekhetgrasmaaienbroodbakkenjouwnnagelsmanicurenschilderenboodschappenhalengrasmaaienetcetcetcetc :lol:

Zedri, jij kunt er wat van, al bijna je nieuwe velgjes bij elkaar gewerkt :D :D

Link naar reactie
Zedri, jij kunt er wat van, al bijna je nieuwe velgjes bij elkaar gewerkt :D B)

Was het maar waar :lol:

Ik weet [nu] nog een waardig reserve setje uit te halen, bij iemand op Zolder :D

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 8 maanden later...
  • 7 maanden later...
1) Bestaande spiegel uitbouwen door de spiegel 45 graden naar rechts te draaien (zie plaatje)

2) Stekker loshalen

3) Als je afstandbediening hebt moet je deze eerst uitbouwen uit je oude spiegel want de elekto chroom variant met chromen spiegelrand heeft deze niet.

4) De kabeltjes uit de stekker (evt. met een priemetje) van de afstandbediening halen anders kun je deze niet verwijderen (ff de nummertjes en de kleurtjes opschrijven)

5) In de nieuwe spiegel plek maken voor de afstandbediening door wat plastic weg te snijden

6) Kabeltjes in de nieuwe stekker vastklikken

7) Gele en bruine kabel van het verblindingsmechanisme met kabeldieven bijpluggen bij geel en bruin van de afstandbediening.

8) Spiegel weer in elkaar zetten en monteren

9) Afstandbediening van alle sleutels opnieuw initialiseren

TIP: Vooral tijd nemen en rustig te werk gaan :huh:

Vraagje pierrez101,

Volgens mij heb ik geen afstandbediening in m'n oude spíegel want in de sleutels zit alleen een knopje voor het lampje in de sleutel.

Ik heb een los kastje(wel van BMW trouwens) waar ik het alarm mee in/uit schakel.

En er komt geen kabel uit de spiegel zoals bij de ///m spiegel te zien is.

Welke draden moeten er nou 12v spanning krijgen Pierre??

Zijn dat de bruine en gele dan? en welke is de + van deze 2 kleuren.

Bedankt :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.