Ga naar inhoud

Spiegels (bijna) zonder dode hoek


Not2Fast

Aanbevolen berichten

Op www.zroadster.com, om precies te zijn hier, vond ik een interessant item.

Ik betrap me er wel 'ns op dat ik bij 'lekker' cruisen op de snelweg (met de kap dicht) auto's laat zie, omdat ze in de gigantische dodehoek van de bestuurdersspiegel zitten. Daarom lijkt me dit wel wat, maar weet niet of ze gemakkelijk te krijgen zijn en of ze verwarmd zijn.

Heeft iemand er van die spiegels op zitten?

Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ivo, hoe kom je aan die 80 euro, las ergens 49 euro?? :lol:

oooopsss, ik moest ff beter lezen, 80 Mark :lol:

maar het blijft a-sociaal veel geld ... aan de andere kant ... een deuk in je linkerzijkant (en je ego) is altijd kostbaarder :D

Misschien maar eens bestellen ... :lol:

Link naar reactie
BMW werkt IMHO niet mee aan groepsaankopen, of heeft er iemand relatie´s, kan hooguit de Duitslandkorting organiseren!!

groet,

Pierre

Hmmm, in D kopen is natuurlijk ook slim ....

ik durf het bijna niet te vragen .... :lol:

Link naar reactie

Oei, oei, prijzen sinds de ETK prijzen die ik heb weer ietsje verhoogd, heb in Duitsland 58,30 euro incl BTW betaald voor het convex spiegeltje. Maar ja, klein deukje is duurder en spaar ik weer van die woedende blikken en opgestoken middelvingers :party:

Ben benieuwd wat ie in Nederland kost!!

Link naar reactie

Doe even een post als je hem hebt gemonteerd, ben benieuwd of dat ik met m'n 2 linkse handjes

het ook voor elkaar kan krijgen. Het lijkt me nl. ook wel zinnig om ze erin te zetten.

Heb al een paar spannende momenten mee gemaakt, zeker als ik ook nog een zonnebril op heb :party:

Link naar reactie

Montage is simpel maar kan toch tegenzitten, was er gisteravond toch kwartiertje mee bezig.

1) Men neme een kieltje hout of grote schreovendraaier met en doekje eromheen.

2) Zet het kieltje achter het spiegelglas en wip het eruit. Het zit vast met vier klemmetjes, kun je eigenlijk niks aan stuk maken. Vervolgens de twee draden van de verwarming los halen.

3) Spuit de klemmetjes in met wat silicone of multispray (of wat vet), hierdoor wordt de montage weer simpeler.

4) Draadjes op de nieuwe spiegel monteren, kan ie je ook niet meer stukvallen.

5) Nieuwe spiegel eropduwen met wat druk, hij moet over de vier klemmetjes gedrukt worden.

Een klaar is ................Garfield bijvoorbeeld :blush:

Moet nog ff uittesten hoe het effect is van die convexe spiegel, vandaag met de taxi, vanavond ff de stad in :party:

Link naar reactie
Oei, oei, prijzen sinds de ETK prijzen die ik heb weer ietsje verhoogd, heb in Duitsland 58,30 euro incl BTW betaald voor het convex spiegeltje. Maar ja, klein deukje is duurder en spaar ik weer van die woedende blikken en opgestoken middelvingers :party:

Ben benieuwd wat ie in Nederland kost!!

Ik moet straks EUR 57 afrekenen (incl. BTW), vanmorgen besteld, morgen binnen bij de dealer. Dus NL lijkt wel goedkoper dan D :blush:

Link naar reactie
Snap ik niks van, rekening nog eens opzoeken, weet je zeker dat die prijs incl. is Ivo!??

Niet zeker, wel bijna ... en anders trek ik de BTW wel af via mijn eigen zaak :party:

Link naar reactie

Mijn spiegel is binnen, maar volgens de dealer is daar helemaal geen anti dode hoek in verwerkt !!! :D :D

Guten Tag,

die Teilenummer (5116 8397 885) ist genau die , die ich bestellt habe. Allerdings hat das Spiegelglas hier definitiv keinen getrennten bereich für den toten Winkel.

Evtl. können Sie ja nochmal in dem Forum nachfragen ob das glas einen

getrennten Bereich als Weitwinkel hat.

Gruß

vde

Pierre: ik neem aan dat je aan de buitenkant van de spiegel meteen kunt zien dat het een 'konvexen spiegel' is? ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.